top of page

AI voicebot jako první linie zákaznické podpory: Kdy se vyplatí?

  • Obrázek autora: Milan Roušavý
    Milan Roušavý
  • 17. 8.
  • Minut čtení: 2

Aktualizováno: 30. 8.

voicebot AiSimplify mluví jako člověk

Zvedá vaše firma denně desítky telefonátů s opakujícími se dotazy? Potřebujete být dostupní i mimo pracovní dobu? Řešením může být AI voicebot – hlasový operátor poháněný umělou inteligencí.


Ale vyplatí se to? A kdy ano?



Co je AI voicebot a jak funguje?

AI voicebot je telefonní hlasový asistent, který:

  • přijímá hovory jako živý operátor

  • rozpozná požadavek volajícího (např. reklamace, dotaz na stav objednávky, technická podpora),

  • reaguje přirozeným lidským hlasem,

  • předá dotaz člověku, když je to nutné

  • zaznamená a uloží obsah hovoru, který následně kategorizuje


Na rozdíl od klasických IVR systémů s tlačítky, AI voicebot rozumí přirozené řeči a umí flexibilně odpovídat.




Kdy se voicebot vyplatí?


✔️Zákaznická linka řeší opakující se dotazy


Např. stav objednávky, kontakt na servis, dostupnost produktů. Voicebot je schopen odpovědět ihned a nonstop.



✔️Nestíháte zvedat telefony


Pokud je víc hovorů než operátorů, voicebot pomůže zvládnout špičky a udržet zákazníky spokojené.



✔️Potřebujete být dostupní 24/7


Voicebot zvládne pracovat i o víkendu a v noci. Zákazník dostane odpověď bez čekání.

V případě nutnosti přepojení mimo pracovní dobu se zákazníkovi omluví a dá vědět zaměstnancům, že zákazník volal a co požadoval.



✔️Chcete evidovat a analyzovat hovory


Každý hovor lze zaznamenat, analyzovat a využít pro zlepšení služby. Voicebot pomáhá pochopit, co vaši zákazníci nejčastěji řeší.




Proč firmám dává voicebot smysl

✔️ Odpovídá do 3 sekund

✔️ Nemá dovolenou ani nemocenskou

✔️ Funguje 24/7 bez stížností

✔️ Snadno se propojuje s CRM nebo helpdesk systémem

✔️Eviduje a kategorizuje hovory



Výhody voicebota AiSimplify

Funkce

Přínos

⏰ Rychlá odpověď

Žádné čekání na lince

☺️ Přirozený hlas

Větší důvěra zákazníků

🧠 Porozumění

Reaguje na netypické i nejasné dotazy

📞 Přepojení na člověka

Když je třeba, hovor předá operátorovi

📊 Statistiky a analýza

Pomáhá optimalizovat podporu


Kdy voicebota nenasazovat?

  • Pokud váš byznys řeší výhradně individuální a složitou agendu

  • pokud vaši zákazníci očekávají pouze lidský kontakt

  • pokud nemáte připravené často kladené dotazy a odpovědi.

I v těchto případech ale může voicebot fungovat jako "digitální recepce/ústředna".



Shrnutí

Voicebot se nejvíc vyplatí firmám, které:

  • dennodenně odpovídají na opakující se dotazy

  • chtějí poskytnout podporu mimo pracovní dobu

  • potřebují zrychlit reakce a snížit náklady

  • chtějí evidovat a kategorizovat telefonickou komunikaci

AI voicebot nenahrazuje člověka, ale dá mu prostor věnovat se důležitějším věcem.


Chcete zjistit, jak by voicebot fungoval ve vaší firmě?

Vyzkoušejte si zdarma ukázku ZDE!


 
 
bottom of page